تبلیغات
Persian funny - توییتر حتی می‌داند که چه موقع خوابید
 
Persian funny
مجلّه ی علمی و فنّاوری Persian funny


برای مشاهده و دریافت متن به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


توییتر می‌داند که شما چه زمانی در حال چرت زدن هستید. حداقل مهندسانش فکر می‌کنند که ایده خیلی خوب دارند که نشان می‌دهد شما در حال چرت زدن هستید. زیرا دقیقا زمان‌هایی وجود دارد كه دیگر شما هر چه در دلتان هست به شكل قطار ۱۴۰ حرفی مسلسل‌وار بیرون نمی‌ریزید. به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، میگوئل ریوس و جیمی لین، دو نفر از مهندسان توییتر با مطالعاتی که انجام داده‌اند، متوجه شده‌اند که چهار شهر بزرگ جهان، همانند توپخانه جنگی شب و روز در حال ارسال پیام‌های توییت هستند. آنها همچنین دریافته‌اند که کاربران استانبولی توییتر در ماه‌ اوت زیاد نمی‌خوابند و دلیل آن را پرسه زدن بسیاری از استانبولی‌ها در بعداز ظهرهای تابستانی در خیابان استقلال می‌دانند. همچنین به نظر می‌رسد که شهروندان سائوپائولو در برزیل، اکثرا به خواب نیمروز بعداز ظهر می‌روند، زیرا تعداد توییت‌های کاربران این شهر در ساعات بعد از ناهار به شدت افت می‌کند.

نیویورکی‌ها هم در روزهای کاری و بیشتر اوقات در بعدازظهرها چانه‌شان گرم می‌شود و در توییتر به پرحرفی تمایل پیدا می‌کنند. اما این موضوع در مورد سه شهر دیگر کاملا متفاوت است. به نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها در توکیو بیشتر به وجدان كاری در ساعت‌های كاری‌شان متعهد هستند و بین ساعات کاری یعنی از ۱۰ صبح تا ۶ بعداز ظهر خیلی به ندرت توییت ارسال می‌کنند. جالب است که فعالیت‌های توییتی آنها نشان می‌دهد که ساعات خواب آنها در طول زمستان و تابستان تقریبا تغییری نمی‌کند.
به هر حال، تمامی این اطلاعات به طور بالقوه برای كسب‌و‌كارهای ارتباطات جهانی مانند توییتر سودآور است. این اطلاعات می‌تواند برای خدمت به تبلیغات روی سایت‌ها و به طور بالقوه برای تعیین نوع محصولاتی كه قرار است تبلیغ شوند، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می‌تواند نمودارها و جداول بسیار خوبی ارائه دهد.
به طور کلی داده‌هایی كه در اختیار شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی قرار دارند، اساسا برای سازمان‌های دیگر باارزشند؛ از شرکت‌های نوشابه‌سازی تا سیاستمداران و آژانس‌های پلیس كه به دنبال درک رفتار انسان هستند. محل سکونت کاربر یکی از مفیدترین اطلاعات به ویژه برای بازاریابانی است که می‌خواهند کاربران نهایی تبلیغات‌شان را به مؤثرترین روش هدف‌گیری كنند. فیس‌بوک نیز این هفته نقشه‌ای را ارایه داد که برای مبلغان سیاسی در یک سال انتخاباتی بسیار مفید خواهد بود. در این نقشه، وابستگی‌های سیاسی كاربران با مكان فیزیكی آنان تطبیق داده شده است. این نقشه با اطلاعات به مراتب ریزتری که در آن نشان می‌دهد کاربران فیس‌بوک از کدام نقاط کشور وارد این سایت شده‌اند، کشور را به دو قسمت قرمز در مقابل آبی تقسیم کرد و نشان می‌دهد که کدام مناطق طرفدار کدام حزب هستند.
همانطور که از قبل هم می‌شد پیش‌بینی کرد، کالیفرنیا در این نقشه با نوارهای آبی‌ رنگ نشان‌دهنده حزب دموکرات و اورنج کانتی و حومه سن‌دیه‌گو با مقدار زیادی خال‌های قرمز نشان دهنده حزب جمهوریخواه نمایش داده شدن.




نوع مطلب : اخبار فناوری، 
برچسب ها :





آمار وبلاگ
امکانات جانبی
Online User
 
 
بالای صفحه
 
.: سیستم افزایش بازدید پلاس باكس :.